Oant moarn Fryslan!

Lieve allemaal,

De cirkel is rond: ik ben weer op de plaats waar mijn reis begon, Bangalore. Sterker nog, ik zit zelfs in hetzelfde hotel, omdat ik nergens iets goedkopers kon vinden en deze naam toevallig nog wist.

Over een paar uurtjes ga ik richting het vliegveld en morgenavond ben ik thuis! Wat is het ongelooflijk snel gegaan. Ik weet niet of het voor jullie gevoel ook zo snel gegaan is, maar ik heb echt het gevoel dat ik hier maar een paar weken geweest ben. Ik kijk er naar uit om thuis te zijn en vooral om iedereen weer te zien, maar ik had hier denk ik ook zomaar nog een paar weken kunnen blijven. Er is zoveel te zien en te doen en soms heb ik het idee dat ik nog maar net gestart ben.

Ik zal nog even heel kort vertellen wat ik tijdens mijn laatste week gedaan heb. En daarna ga ik nog even proberen een beetje uit te rusten, voordat de taxichauffeur om 3:30 uur voor de deur staat (het is hier nu 23:00 uur).

De afgelopen week ben ik van Kochi naar Trivandrum naar Munnar en uiteindelijk naar Bangalore gereisd. Rondom Trivandrum heb in totaal drie hele dagen doorgebracht, waarvan eentje in een nabijgelegen natuurgebied, eentje aan de zee en een dag in Trivandrum zelf. Ik was eigenlijk van plan om die dag ook nog ergens anders heen te gaan, maar er bleek een grote staking te zijn, waardoor er geen bussen reden en alles gesloten was. Dus uiteindelijk kwam ik in de dierentuin terecht, wat ook nog best leuk bleek te zijn, want het was in het midden van een groot park met allemaal musea. En de dierentuin gaf erg veel informatie over alle planten en dieren die in India voorkomen, dus ik heb me prima vermaakt!

Van Trivandrum ben ik naar Munnar gegaan. Hier wilde ik graag heen om dat ik gehoord had dat het een rustig dorpje was, gelegen tussen alle prachtig groene theevalleien. Mijn plan was om tijdens mijn tweede dag in Munnar een tour door de theeplantages te doen, maar het liep even een beetje anders! Ik kwam namelijk op de set van een Indiase film terecht. Tijdens mijn eerste avond ontmoette ik Jessica, een Amerikaanse die in India was om een opleiding tot yogalerares te doen. We bleken in hetzelfde hotel te zitten en ook nog eens op dezelfde dag te vliegen vanuit dezelfde stad, heel toevallig allemaal! 's Avonds laat werd er bij ons allebeide op de deur geklopt door een Indiase filmregisseur die in de buurt was voor opnames en een aantal blanke figuranten nodig had. Hij bood ons gratis eten en zelfs een redelijke vergoeding aan, dus wij hoefden niet lang na te denken. Het zou immers wel een hele leuke ervaring zijn om in een Indiase film te mogen spelen. De tour door de theeplantages liet ik dus maar schieten, maar ik heb nog wel een paar mooie wandelingen kunnen maken. Om een lang verhaal kort te maken: alles op de filmset was heel interessant, maar typisch Indiaas. Alles duurde vrij lang en uiteindelijk kwamen we helemaal niet aan ons 'shot' toe. Dus we moesten de volgende dag terugkomen. Maar de volgende dag gingen we allebeide naar Bangalore, dus dat werd 'm niet. Maar het was toch een leuke ervaring en we kwamen zo ook nog een aantal andere touristen tegen, waar we gezellig mee gegeten hebben.

Uiteindelijk is Jessica ook naar het hetzelfde hotel als mij gegaan, dus we hebben de afgelopen dagen nog even gezellig Bangalore verkend en de laatste dingetjes geregeld voor onze terugreizen. Jessica is een halfuurtje geleden naar het vliegveld gegaan en ik ga dus over een paar uren, spannend! Voor wie het wil weten: ik land morgen rond 18:15 op Schiphol vanuit Londen.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor alle leuke reacties elke keer, dat vond ik heel erg leuk om te lezen. Tot snel allemaal!

Veel Liefs, Klaske

Reacties

Reacties

akke

Klaske ,weer een heel verhaal .
Leuk om te lezen.
Ik weet zeker dat er hier veel mensen zijn die morgen naar je uitzien . (en denken gelukkig klaske komt hjoed thus) Goede reis .

Gerda

Klaske!!

nou het is voor ons ook super snel voorbij gegaan hoor!!
en ik weet zeker dat het voor jou ook in een flits voorbij is gegaan!
super dat je zo genoten hebt, ik heb ook zeer genoten van je reisverhalen, ik heb nu een heel ander beeld van India, vind het super stoer van je dat je dit hebt gedaan!!
ik hoop dat je een goede vlucht terug hebt, en ik zie je hier snel weer rond wandelen;-)

kuzz kuzz

Hedwich

Hele goede reis terug Klaske! See you in Holland!

Rianne

Goeie reis en tot vrijdag Klaske!
Geloof wel dat je daar ook nog langer kon blijven,
je maakt daar ook zoveel bijzondere dingen mee..!

xxxx

stien

he meid

wat een verhaal weer je bleeft er wat maar wat geweldig dat je het zo leuk hebt gehad en ja als ik al die verhalen lees snap ik dat je nog wilt blijven maar kom maar gauw thuis want iedereen ziet naar je uit wens je goede reis en we zien elkaar vast wel weer eens in balk liefs stien

yke bontekoe

hee klaske, ik heb echt genoten van je prachtige verhalen en foto's. Jammer dat het nu weer voorbij is. Wat een belevenis, zeg! Ik hoop dat je je ook gauw weer thuis voelt in dit (op dit moment) koude kikkerlandje!
Hartelijke groet, Yke Bontekoe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!