alweer twee weken voorbij!

Lieve mensen, Vandaag is het alweer 2 weken geleden dat ik met mijn backpack naar India ging, de tijd vliegt voorbij! Deze hele week heb ik al vrijwilligerswerk gedaan. In eerste instantie zou ik twee weken in een olifantenopvang gaan werken, maar ik hoorde vlak voor mijn vertrek uit Nederland dat dit helaas niet door kan gaan. Dus vorig weekend heb ik met mijn coordinator Dayal naar een aantal projecten in de buurt gekeken en afgelopen maandag ben ik gelijk gestart op een school en activiteitencentrum voor kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking. Op dit project werken de twee andere meisjes, Cecile en Damaris, ook. Dat is gezellig, maar het is ook leuk om samen spelletjes en opdrachten voor de kinderen te verzinnen. Ik werk nu in een klas met 8 kinderen. ' s Ochtends help ik bij het schrijven van letters, het leren van woordjes, kloklezen enz. Tussen de middag hebben de kinderen dan een uur pauze. Ik heb woensdag uren gezocht in de stad naar een goede voetbal (die ik uiteindelijk ook heb gevonden met een beetje hulp van Dayal), dus nu kan ik in de pauzes ook met de kinderen voetballen. 's Middags gaan we meestal knutselen, zingen, dansen of spelletjes doen. De wat oudere kinderen en jongeren in het centrum maken ook tassen, kaarten en kleding, die verkocht worden aan bedrijven in de buurt en waarvan de opbrengst weer naar het project gaat. Dit project vergt wel veel geduld en het is dan ook best inspannend, maar ik vind het wel heel leuk! Nu heb ik weekend en ik heb besloten even lekker rustig aan te doen. Volgende week ga ik weer de hele week aan het werk op het project en daarna ga ik een trekking doen door de omgeving. Oja, het regent hier vandaag! Ik ben geloof ik nog nooit zo blij geweest met regen, want het is echt heerlijk verfrissend. Hoe is het weer in Nederland, nog steeds zo mooi? Veel liefs, Klaske.

Reacties

Reacties

Marrit

Hoi Klaske,

Wat klinkt het leuk allemaal. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Veel succes en plezier met het project en al je andere plannen, ik kijk uit naar je volgende berichtje!

En ik vond het echt erg leuk dat je aan mn verjaardag hebt gedacht!

Liefs, Marrit

Eelke

Hee Juf Klaske,

Wat klinkt dat ontzettend leuk om in dat klasje aan het werk te zijn. Hoe lukt dat met de taal?

Groetjes!

Joad

He zusje! Geweldig om weer een update van jou te ontvangen. We zijn blij dat het goed met je gaat. De tijd gaat inderdaad erg snel voorbij. Dat betekent vaak wel dat je het naar je zin hebt. Zo te lezen heb je het ook erg naar je zin. Het is zeker geweldig om met dit project bezig te zijn? Het lijkt mij in ieder geval behoorlijk dankbaar werk.

Een kleine update vanuit Easterein: Steffen heeft wel voor het eerst heit gezegd, kruipt nu al door het hele huis en loopt als een dolle door het hele huis in zijn loopauto. Jerryd is al een paar dagen grieperig, maar dat komt waarschijnlijk door de weersomslag. Het weer in Nederland is namelijk weer behoorlijk nederlands; wisselvallig, winderig, grijs en regenachtig. Volgende week voorspellen ze zelfs weer winters weer!

Lieverd, we hopen snel weer een nieuwe update te ontvangen. We denken aan je!

X Joad, Astrid, Jerryd en Steffen

Dana

Heeee Klaske!
wat een dingen maak je alweer mee!.
leuk dat je een project met kinderen doet. en ook een voetbal gevonden hebt. Kun je blijven oefenen met voetballen! We hebben trouwens tot nu toe nog alles gewonnen met voetbal. ook tegen die meiden waar we gelijk tegen gespeeld hadden vorig seizoen.

Lekker genieten Klaske van deze mooie reis en ben beniewd naar de rest van je verhalen!

Liefs Xx Dana

Dana

Heee Lieve Klaske!
Wat super lief dat je aan mijn verjaardag gedacht hebt! ik had alleen geen beltegoed om terug te smsen!
ik heb een leuke dag gehad. hoe is het bij jou daar? hoop snel weer wat van je te lezen!!

xxxx Dana

Sita

Hee Klaske!

Wat super dat je nu nog iets gevonden hebt, waar je het naar je zin hebt! ;)
Veel plezier en geniet der goed van!

xx

Willem en Anneke

hallo Klaske,
Hier een berichtje uit "de BALK"
We hebben je verhaal gelezen. Zo te lezen vermaak je je goed.
Fijn dat je reisgenoten hebt ontmoet.
Bij ons gaat het goed, al missen we je verschrikkelijk vanwege de werkzaamheden en de gezelligheid.
Veel plezier en geniet ervan!!

Heel veel groetjes van iedereen. Doei !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!