Welcome to Madikeri

Hallo allemaal,

Deze keer een berichtje vanuit het zonovergoten (zeg: snikhete) Madikeri. De vorige keer stuurde ik alleen een kort berichtje om te melden dat ik veilig was aangekomen. Deze keer zal ik mijn verhaal even iets uitbreiden.

Afgelopen zondagochtend ben ik omzes uur's ochtends lokale tijd aangekomen op de luchthaven van Bangalore, na een reis van ongeveer twaalf uren. De hele reis verliep precies volgens schema. Vanaf de luchthaven in Bangelore werd ik opgehaald door Gireesh, een medewerker van 'Green Lion', de organisatie waarvoor ikvanaf begin apriltwee weken in een project ga werken. Het was alleen even zoeken, want overal stonden Indiase mannetjes met bordjes. Gelukkig herkende hij me snel en zat ik even later in een taxi naar mijn hotel.

Vervolgens moest ik een dag in Bangalore blijven, totdat Gireesh me weer zou ophalen en naar het busstation zou brengen. Deze eerste dag was meteen enorm wennen. Daar stond ik ineens als klein meisje in een ontzettend drukke stad met allemaal starende mensen, maar gelukkig had ik snel een pinautomaat en een plaats om te eten gevonden. Toen de avond viel, ben ik lekker binnen gebleven en ben ik vroeg gaan slapen.

De volgende ochtend werd ik naar het busstation gebracht, waar ik in de bus naar Madikeri ben gestapt. Dit was een rit van 6 uren, maar ik zat gelukkig in een vrij luxe bus met airconditioning, dus dit was niet zo'n probleem. Onderweg naar Madikeri werd ik al steeds meer opgelucht, want we reden richting een prachtig bergachtig gebied met overal koffie- en theeplantages. Op het busstation werd ik alweer opgewacht door een coordinator van de organisatie, die tevens bij ons in het huis woont. We zijn met een riksja naar het huis gegaan, waar detwee andere meisjes en de huishoudster al op mij wachtten met het eten. Iedereen was gelijk erg aardig en gastvrij.

Gisterenheb ik eerst een gesprek gehad met Dayal, de coordinator, die me heel veel tips heeft gegeven voor het rondreizen. Ook heeft hij al aangegeven dat hij nog wel wat leuke plaatsen wist die ik kan bezoeken, dus ik ben benieuwd! 's Middags zijn we de stad in gegaan en hebben we een oud fort bezocht. Daarna heb ik een sim-kaart weten te bemachtigen en hebben we nog wat boodschappen gedaan. Het was erg warm, dus zijn we vrij snel weer naar het huis gegaan. Na een heerlijke maaltijd van de huishoudster Aisha ben ik vrij snel op bed gegaan.

Want vanochtend moest ik om 6 uur opstaan om naar het yoga centrum in de stad te gaan. De yogales was erg inspannend, maar wel heel leuk! Vanmiddag heb ik een kookles gehad van Aisha en daarna taalles van Dayal.

Morgen ga ik het Mysore Palacebezoeken, wat erg mooi schijnt te zijn, dus ik ben benieuwd!

Oja, ik ben vanaf nu dus bereikbaar op mijn Indiase nummer, dit is: +91972920749.

Veel liefs, Klaske.

Reacties

Reacties

Eelke

Wat leuk om dit te lezen. Fijn om direct in zo'n warm nestje te komen en dat je al direct met kookles èn yoga bent begonnen!

Veel plezier nog!

JoAs

Wow Klaske, dit klinkt nu al zooo goed! Wat fijn om te horen dat je een 'veilige' plek hebt en dat je wat mensen om je heen hebt met wie je kan praten en die je advies kunnen geven. We zijn erg benieuwd naar de omgeving daar. We gaan zelf wel even foto's googelen, maar foto's met jou erop zijn nog vele malen leuker!
Een hele dikke zoen, ook van de jongens!

Hedwich

Hee Klas!
Ik ben blij weer even wat te horen. Was benieuwd hoe het ging daar in India. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!

Derk Jan

Hé lief groot zusje van me,

Wat fijn dat je zo goed bent opgevangen!
Dat is wel lekker, als je in een vreemd land bent.
Heb je Mysore Palace 's avonds bekeken, met al het licht?
Lijkt me geweldig!
En de waterval? Lijkt me erg mooi daar!!
En de eerste olifantenrug al gevoeld?
Pas goed op jezelf en we wachten met smart op je volgende verslag!

Dikke tut fan us allegear!

Femke

hoi tante klaske
hoe giet it mei dei?
wat hast allegear al beleeft?
groetjes femke

Cora

Lieve Klas, wat een fijn bericht om te lezen. En wat een prachtige foto's! Kun je een beetje wennen aan de temperatuur? Word je nog steeds overal aangestaard? En hoe heten de meisjes met wie je optrekt?
Hier schijnt een heerlijk lente zonnetje, dus ik ga zo dadelijk fijn naar het strand :-)

Ik ben erg benieuwd naar je volgende verhaal!
Blijf lekker genieten. Liefs.

Rianne

Heey Klaske!
Heb je verhaal een tijdje geleden al gelezen, t klinkt echt allemaal erg spannend en mooi!
Ik ben benieuwd hoe het met je gaat!
Ik wacht op een volgende bericht...
Liefs Rianne

Gerda

Heey Klaske!!

wat super om te lezen wat je allemaal doet en mee maakt!! en al op de olifant gezeten wow wat leuk!
geniet van je tijd daar, maar dat komt met jou wel goed!
Enjoy and Have fun!!!!

kuzz kuzz

Tineke

Ik was dus te laat met de oude sok met geld, je was al weg. Fijn dat je goed bent opgevangen en dat je het naar je zin hebt. Geniet van alles wat je meemaakt.
Liefs, Tineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!